طرز تهیه شیرینی زعفرانی عید

طرز تهیه شیرینی زعفرانی عید , دستور پخت شیرینی زعفرانی شب عید

شیرینی زعفرانی عید یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زعفرانی عید در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی زعفرانی عید
آرد۱۵۰ گرم
پودر قند½ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
مارگارین۱۰۰ گرم
نشاسته ذرت۳٫۵ قاشق غذاخوری
پودر هل¼ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی زعفرانی عید

مرحله اول

برای تهیه شیرینی زعفرانی عید خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل مارگارین را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. حالا مارگارین به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و پودر قند را روی آن الک می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که مخلوط مارگارین سبک و حجیم شد، پودر هل، زعفران دم کرده و زرده تخم مرغ به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم.

مرحله چهارم

حالا نشاسته و آرد را به صورت جداگانه ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس نشاسته را به کاسه می افزاییم و با لیسک هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود.

مرحله پنجم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و به اندازه یک گردو از خمیر شیرینی جدا می کنیم، سپس گرد کرده و به دلخواه مهر می زنیم. در ادامه شیرینی ها را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم و با تخم خرفه تزیین می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.