طرز تهیه بستنی کاکائویی

طرز تهیه بستنی کاکائویی بدون خامه طرز تهیه بستنی شکلاتی بدون ثعلب و خامه طرز تهیه بستنی کاکائویی چوبی طرز تهیه بستنی کاکائویی با پودر کاکائو طرز تهیه بستنی شکلاتی با ثعلب بدون خامه طرز تهیه بستنی کاکائویی با ثعلب طرز تهیه بستنی شکلاتی با ثعلب و خامه

بستنی کاکائویی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی کاکائویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بستنی کاکائویی
شیر پرچرب۱ لیتر
شکر۲۰۰ گرم
ثعلب۱۰ گرم
پودر کاکائو۳۰ گرم
شکلات صبحانه یا نوتلا۱۵۰ گرم
خامه قنادی۲۰۰ گرم
بیسکوییت کیت کت و شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه بستنی کاکائویی

مرحله اول

برای تهیه بستنی کاکائویی به روش خانگی در ابتدای کار شیر پرچرب را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیر به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند تا بجوشد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شیر کاملا خنک شود. حالا شیر خنک شده را درون غذاساز یا میکسر می ریزیم، سپس شکلات صبحانه، پودر کاکائو، شکر و ثعلب را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مواد مخلوط شده را به غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا مایه یکدست شده را درون یک ظرف لبه کوتاه می ریزیم، سپس ظرف را درون فریزر قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا هر ۴۵ دقیقه یا یک ساعت یک بار ظرف را از فریزر خارج کرده و به خوبی هم می زنیم تا بستنی حالت یخی پیدا نکند. برای سهولت کار می توانید از همزن برقی یا گوشت کوب برقی استفاده کنید تا بستنی کاملا هم زده شود.

مرحله پنجم

پس از دفعه ششم خامه قنادی را به بستنی اضافه کرده و مجددا به خوبی هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. حالا بستنی را درون یک ظرف درب بسته گذاشته و مجددا درون فریزر قرار می دهیم و پس از آن دو مرتبه دیگر هم می زنیم.

مرحله ششم

پس از دفعه هشتم بستنی را به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا سفت شود. توجه داشته باشید در صورتی که بستنی حالت یخمکی پیدا کرد آنرا به خوبی هم نزده اید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 23 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.