طرز تهیه بستنی توت فرنگی

طرز تهیه بستنی توت فرنگی

بستنی توت فرنگی یکی از انواع بستنی های خوش طعم بین المللی است که مناسب روزهای گرم تابستانی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
توت فرنگی۱۵۰ گرم
شیر عسلی۴ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شیر⅓ لیوان
مواد لازم شیر عسلی
شیر۲ لیوان
شکر¼ لیوان
کره۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه بستنی توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه بستنی توت فرنگی به روش خانگی در ابتدای کار توت فرنگی ها را شسته و قسمت های خراب آنها را جدا می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون فریزر بمانند تا کاملا منجمد شوند.

مرحله دوم

در ادامه شیر عسلی را آماده می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه شکر درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا شیر کمی غلیظ شود.

مرحله سوم

زمانی که شیر کمی غلیظ شد، کره را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پس از اینکه شیر حباب زد، تابه را از روی حرارت برداشته و وانیل را به آن می افزاییم، سپس هم زده و اجازه می دهیم شیر عسلی خنک شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۲ ساعت توت فرنگی ها را از فریزر خارج کرده و درون میکسر می ریزیم. در ادامه شیر عسلی را به همراه شیر و خامه صبحانه به میکسر اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله پنجم

حالا مایه بستنی را درون یک ظرف پلاستیکی درب دار می ریزیم و به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا منجمد و سفت شود. پس از گذشت این زمان بستنی را از فریزر خارج کرده و اسکوپ می زنیم.

مرحله ششم

حالا اسکوپ های بستنی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس با سس شکلات و اسلایس های توت فرنگی تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان. در صورت تمایل می توانیم یک موز نیز به مواد بستنی اضافه کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 24 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.