طرز تهیه بستنی مگنوم

طرز تهیه بستنی مگنوم

بستنی مگنوم یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی مگنوم در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بستنی مگنوم
شیر۱ لیوان
شکر⅓ لیوان
نشاسته ذرت۱ قاشق سوپخوری
شکلات تخته ای۴۰ گرم
وانیل⅛ قاشق چایخوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
مواد لازم روکش بستنی
شکلات تخته ای۱۵۰ گرم
روغن مایع¼ فنجان
خلال بادامبه مقدار کافی

طرز تهیه بستنی مگنوم

مرحله اول

برای تهیه بستنی مگنوم به روش خانگی در ابتدای کار شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله مایه درون قابلمه را به صورت مداوم و بدون وقفه به مدت ۴۰ دقیقه هم می زنیم تا غلظت آن به فرنی برسد. توجه داشته باشید حرارت بسیار ملایم باشد تا نشاسته ذرت به خوبی پخته و بوی خامی آن کاملا از بین برود.

مرحله سوم

حالا شکلات تخته ای را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود و زمانی که مایه درون قابلمه به غلظت مطلوب رسید وانیل را به همراه شکلات آب شده به قابلمه اضافه کرده، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

حالا مایه بستنی را به خوبی مخلوط می کنیم تا شکلات کاملا پخش شده و مایه بستنی شکلاتی شود. در ادامه ۲ قاشق از مایه بستنی را به خامه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا دمای خامه با دمای مایه بستنی هماهنگ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خامه را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه ترکیب و یکدست شود. حالا درون قالب پاپسیکل چوب بستنی گذاشته و مایه بستنی را درون قالب ریخته تا پر شود، سپس قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم.

مرحله ششم

زمانی که مایه بستنی کاملا یکدست شد، قالب را به مدت ۱۲ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا بستنی کاملا سفت و منجمد شود. در صورت نبود قالب پاپسیکل مایه بستنی را درون لیوان یکبار مصرف ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه درون فریزر می گذاریم.

مرحله هفتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که مایه بستنی کمی سفت شد، لیوان یکبار مصرف را از فریزر خارج می کنیم، سپس یک چوب بستنی در مرکز آن فرو می بریم. در ادامه مجددا لیوان را به فریزر بر می گردانیم تا به مدت ۱۲ ساعت بستنی منجمد شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان مواد روکش را درست می کنیم، برای این منظور شکلات تخته ای را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری به روش بنماری ذوب می کنیم، سپس درون یک لیوان بلند می ریزیم. حالا روغن مایع را کم کم به لیوان می افزاییم.

مرحله نهم

در ادامه شکلات را مخلوط می کنیم و زمانی که شکلات روان شد، از اضافه کردن روغن مایع خودداری می کنیم. حالا خلال بادام را به لیوان اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس بستنی را از فریزر خارج کرده و از قالب جدا می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله بستنی ها را درون لیوان می غلطانیم و بلافاصله خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم شکلات روکش کاملا سفت شود. توجه داشته باشید به دلیل سرد بودن بستنی، اگر بستنی بیش از حد درون شکلات بماند، شکلات سفت می شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.