طرز تهیه دسر عربی

طرز تهیه دسر عربی مخملی طرز تهیه دسر عربی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه دسر عربی با نسکافه طرز تهیه دسر عربی لیوانی طرز تهیه دسر عربی با رشته طرز تهیه دسر عربی مهلبیه طرز تهیه دسر عربی دو رنگ انواع دسر عربی

دسر عربی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و محبوب کشورهای عربی است که با رسپی های گوناگونی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر عربی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دسر عربی
شیر۲ لیوان
پودر کرم کارامل۱ بسته
پودر ژلاتین۱٫۵ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی بور۱ بسته
نسکافه فوری۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱۵۰ گرم
آب سرد۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر عربی

مرحله اول

برای تهیه دسر عربی خوشمزه در ابتدای کار پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا پودر ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کند. در ادامه ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که ذرات ژلاتین کاملا حل شد، آنرا از روی کتری برداشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه شیر را به همراه پودر کرم کارامل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط شیر را بنماری می کنیم تا ذرات پودر کرم کاملا حل شده و زمانی که گرم شد، کاسه را از روی کتری بر می داریم. در ادامه بیسکویت را به همراه خامه صبحانه، پودر نسکافه فوری و ژلاتین درون غذاساز می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط شیر را به غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. حالا درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس با دستمال کاغذ روغن اضافی را می گیریم.

مرحله پنجم

در ادامه مایه دسر را درون قالب ریخته و قالب را به مدت ۷ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و اطراف دسر را با چاقو از قالب جدا می کنیم.

مرحله ششم

حالا با دست دسر را از اطراف به سمت مرکز قالب می کشیم تا دسر کاملا از قالب جدا شود. در ادامه دسر عربی را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به دلخواه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 15 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.