طرز تهیه دسر لیمویی

طرز تهیه دسر لیمویی , دستور پخت دسر لیمویی

دسر لیمویی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و خوش عطر است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر لیمویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دسر لیمویی
شیر۴ لیوان
شکر۱ لیوان
آرد۱ لیوان
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
رنده پوست لیمو ترش۱ عدد
بیسکویت پتی پور۲ بسته
پودر نارگیلبه مقدار کافی
مواد لازم سس لیمو
آب۲ لیوان
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
شکر۷ قاشق غذاخوری
رنده پوست لیمو ترش۱ عدد
آب لیمو ترش تازه½ لیوان

طرز تهیه دسر لیمویی

مرحله اول

برای تهیه دسر لیمویی خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه شکر، آرد، زرده تخم مرغ، وانیل و رنده پوست لیمو ترش درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر کاملا حل شوند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه محلبی به غلظت فرنی برسد. زمانی که مایه محلبی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و یک لایه بیسکویت پتی بور درون یک ظرف مناسب می چینیم.

مرحله سوم

در ادامه مقداری از مایه محلبی داغ به صورت یکنواخت روی بیسکویت ها ریخته و با لیسک پخش می کنیم. حالا این مراحل را تا ۴ لایه ادامه می دهیم، سپس به سراغ درست کردن سس لیمو می رویم، برای این منظور آب را درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا آب لیمو ترش تازه را به همراه رنده پوست لیمو ترش، نشاسته ذرت و شکر به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا سس لیمو به غلظت فرنی نزدیک شود.

مرحله پنجم

زمانی که سس لیمویی به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و به صورت پخش روی مواد درون ظرف می ریزیم، سپس روی آنرا با سلفون پوشانده و به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا سفت شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان ظرف را از یخچال خارج کرده و روی سس لیمویی را با مقداری پودر نارگیل تزیین می کنیم. در نهایت دسر را به ابعاد دلخواه برش زده و با اسلایس های لیمو ترش و پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 31 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.