طرز تهیه شیرینی کره بادام زمینی

طرز تهیه شیرینی کره بادام زمینی , دستور پخت شیرینی کره بادام زمینی

شیرینی کره بادام زمینی یکی از انواعی شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کره بادام زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کره بادام زمینی
کره بادام زمینی۳۰۰ گرم
کره۲۱۰ گرم
پودر شکر۲۱۰ گرم
بیسکویت پتی بور۲ بسته
مواد لازم روی شیرینی
کره بادام زمینی۶۰ گرم
شکلات تلخ یا شیریبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی کره بادام زمینی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کره بادام زمینی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره بادام زمینی را به همراه کره از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای هردو با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و نرم شوند.

مرحله دوم

در ادامه کره بادام زمینی را به همراه پودر شکر و کره در یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا بیسکویت ها را کمی خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه بیسکویت ها را به خوبی میکس می کنیم تا کاملا پودر شوند، سپس پودر بیسکویت را به کاسه حاوی مخلوط کره بادام زمینی اضافه کرده و با لیسک به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و بافت خمیری پیدا کند.

مرحله چهارم

در ادامه خمیر به دست آمده را درون یک قالب مناسب ریخته، سپس روی آنرا با لیسک به خوبی صاف و یکدست می کنیم. حالا قالب را به مدت ۲ ساعت درون یخچال گذاشته تا لایه اول شیرینی کاملا سفت شود.

مرحله پنجم

در صورت کمبود وقت می توانید قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر گذاشته تا لایه اول شیرینی سفت و خنک شود. پس از گذشت این زمان کره بادام زمینی را به همراه مقداری شکلات تلخ درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا کاسه را روی حرارت بخار کتری گذاشته و به صورت بنماری مخلوط کره بادام زمینی و شکلات را ذوب می کنیم. در ادامه قالب را از یخچال خارج کرده و مواد روی شیرینی را به صورت یکنواخت درون قالب می ریزیم.

مرحله هفتم

زمانی که روی شکلات را کاملا یکدست کردیم قالب را مجددا درون یخچال بر می‌ گردانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا لایه روی شیرینی نیز بسته شود، سپس برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 6 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.