طرز تهیه شیرینی کاکائویی

طرز تهیه شیرینی کاکائویی

شیرینی کاکائویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کاکائویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کاکائویی
آرد۱۶۵ گرم
پودر کاکائو۱۰ گرم
کره یا مارگارین۱۲۵ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر قند۶۲ گرم
وانیل⅛ قاشق چایخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
شکلات سفیدبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی کاکائویی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کاکائویی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا زرده تخم مرغ را به همراه وانیل و پودر هل به کاسه اضافه می کنیم، سپس پودر قند را به همراه پودر کاکائو درون الک ریخته و درون کاسه الک می کنیم. در ادامه مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

توصیه می شود بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری کنید تا زرده تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. حالا آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس با نوک انگشت ورز می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که خمیری نرم و یکدست که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. توجه داشته باشید خمیر را بیش از حد ورز ندهید، در صورتی که خمیر به روغن بیفتد در نهایت شیرینی ها خشک و بی کیفیت می شوند.

مرحله پنجم

حالا از خمیر گلوله های ۸ گرمی جدا کرده و درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. زمان پخت بیش از زمان معین شده نباشد.

مرحله ششم

در غیر این صورت شیرینی ها خشک می شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در صورتی که شیرینی ها داغ باشید هنگام لمس کردن خرد می شوند.

مرحله هفتم

در این فاصله شکلات سفید را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس زمانی که شیرینی ها خنک شدند، مقداری شکلات روی شیرینی ها می ریزیم و با خلال پسته تزیین کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 4 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.