طرز تهیه شیرینی وینی

طرز تهیه شیرینی وینی طرز تهیه شیرینی فرانسوی طرز تهیه شیرینی ترد شیرینی وینی کره ای شیرینی وینی نسکافه ای

شیرینی وینی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه کشور فرانسه است که بافت آن بسیار ترد می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی وینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی وینی
کره یا روغن صاف قنادی۱۲۰ گرم
پودر قند۶۰ گرم
سفیده تخم مرغ۱ عدد
آرد قنادی۱۶۰ گرم
نمک۱ پنس
وانیل½ قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی وینی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی وینی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه روغن صاف قنادی را به همراه سفیده تخم مرغ، نمک و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه پودر قند را درون الک ریخته و درون کاسه الک می کنیم، سپس با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مقداری زعفران دم کرده به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را ۳ مرتبه الک کرده و یکباره درون کاسه می ریزیم، سپس با کمک لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. در ادامه خمیر را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره دلخواه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را درون آن پایپ می کنیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا اطراف شان طلایی شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در صورت نبود فر روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم تا شعله پخش کن به خوبی گرم شود.

مرحله ششم

حالا درون یک قابلمه بزرگ یک کاتر قرار می دهیم، سپس خمیر را درون یک سینی هم اندازه قابلمه پایپ می کنیم. در ادامه سینی را درون قابلمه روی کاتر قرار می دهیم و درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی آن می گذاریم.

مرحله هفتم

در ادامه قابلمه را روی شعله پخش کن قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا بپزند. در نهایت شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به دلخواه با سس شکلات و ترافل رنگی تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.