طرز تهیه کوکی شکلات و گردو

طرز تهیه کوکی شکلات و گردو , دستور پخت کوکی شکلات و گردو

کوکی شکلات و گردو یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی و طعم های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی شکلات و گردو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی شکلات و گردو
آرد۲ لیوان
پودر قند۱ لیوان
کره۱۰۰ گرم
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
شیر⅓ لیوان
وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
گردو خرد شدهبه مقدار کافی
شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکی شکلات و گردو

مرحله اول

برای تهیه کوکی شکلات و گردو خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کره کاملا نرم شود. حالا فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا کره نرم را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون کاسه الک کرده و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ و خامه ای شود. در ادامه وانیل را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن، هر کدام را به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

توصیه می شود بین کار کاسه را چند مرتبه دورگیری کنید تا مواد به صورت یکدست هم زده شوند. حالا شیر را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شددن هم می زنیم، سپس آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت خمیر کوکی یکدست شود. حالا مقداری گردو خرد شده و شکلات چیپسی به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر کوکی را مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه از خمیر کوکی یک اسکوپ برداشته و با فاصله از هم درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 14 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.