طرز تهیه کیک شکلاتی روسی

طرز تهیه کیک شکلاتی روسی , طرز تهیه کیک اسپارتاک روسی شکلاتی

کیک شکلاتی روسی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی روسی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی روسی
تخم‌ مرغ۴ عدد
شکر۳۴۰ گرم
کره۱۲۰ گرم
عسل۱۳۰ گرم
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
آرد۴۵۰ گرم
پودر کاکائو۶۰ گرم
بیکینگ‌ پودر۱ قاشق چایخوری سرپر
مواد لازم کرم شکلاتی
شیر۵۰۰ میلی لیتر
تخم‌ مرغ۱ عدد
شکر۱۵۰ گرم
شکلات سکه ای۳۰۰ گرم
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
خامه قنادی۳۰۰ گرم

طرز تهیه کیک شکلاتی روسی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی روسی خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ ها را به همراه شکر، کره و عسل درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا کاسه را روی حرارت بخار آب گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله دوم

در ادامه جوش شیرین را به همراه آب لیمو ترش مخلوط کرده، سپس بلافاصله به کاسه می افزاییم. حالا مواد را هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را به همراه پودر کاکائو و بیکینگ پودر درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده، سپس طی ۳ تا ۴ مرحله به کاسه می افزاییم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا خمیری نرم درون کاسه جمع شود. در ادامه روی خمیر کیک را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید خمیر کیک را به صورتی که کیسه فریزر با آن تماس مستقیم داشته باشد به خوبی کاور کنید تا هوا به آن نرسد. در ادامه کاسه را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خمیر کیک استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس خمیر را از کاسه خارج کرده و روی سطح آرد پاشی شده منتقل می کنیم. در ادامه خمیر را به ۹ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله ششم

حالا روی سطح کار را با کاغذ نسوز می پوشانیم سپس یکی از چانه های خمیر را روی کاغذ نسوز می گذاریم و با وردنه به ضخامت ۳ میلی متر به شکل دایره باز می کنیم در ادامه خمیر را با یک رینگ قالب می زنیم.

مرحله هفتم

در ادامه خمیر را با کمک کاغذ نسوز درون سینی فر گذاشته و با چنگال چند سوراخ روی آن ایجاد می کنیم. حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم لایه کیک به مدت ۵ تا ۶ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله هشتم

در ادامه چانه های خمیر را به همین شکل درون فر گذاشته و اجازه می دهیم کاملا پخته شوند. حالا اضافات خمیر را درون فر گذاشته تا کاملا پخته و کمی خشک شوند و پس از خنک شدن درون میکسر ریخته و پودر می کنیم.

مرحله نهم

حالا به سراغ درست کردن کرم شکلاتی می رویم، برای این منظور شیر را به همراه تخم مرغ، شکر و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و با همزن به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند.

مرحله دهم

در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه به غلظت فرنی برسد. زمانی که کرم به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و شکلات سکه ای را به آن می افزاییم.

مرحله یازدهم

حالا مایه را به خوبی هم می زنیم تا شکلات با حرارت مایه ذوب شود، سپس روی مایه را به صورتی که کیسه فریزر با آن تماس مستقیم داشته باشد می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.

مرحله دوازدهم

پس از گذشت این زمان خامه قنادی را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد، سپس کرم شکلاتی را کم کم به کاسه حاوی خامه قنادی اضافه کرده تا خامه قنادی شکلاتی شود.

مرحله سیزدهم

در این مرحله یک لایه کیک روی سطح کار گذاشته و روی آنرا با کرم شکلاتی می پوشانیم، سپس مجددا یک لایه دیگر روی کرم شکلاتی گذاشته و به همین ترتیب لایه ها را ادامه می دهیم تا ورقه های کیک تمام شوند.

مرحله چهاردهم

در ادامه اطراف و روی کیک را با کرم شکلاتی کاملا کاور می کنیم، سپس کیک را با کیسه فریزر پوشانده و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان کیک را با پودر کیک تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.