طرز تهیه کیک سه رنگ

طرز تهیه کیک چند رنگ طرز تهیه کیک اسفنجی سه رنگ طرز تهیه کیک زبرای سه رنگ طرز تهیه کیک سه رنگ بدون فر کیک چند رنگ ساده کیک سه رنگ موجی

کیک سه رنگ یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سه رنگ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم  کیک سه رنگ
آرد۲ لیوان + ۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ و ¼ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
تخم مرغ۴ عدد
بیکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
روغن مایع¾ پیمانه
شیر۱ لیوان
پودر نسکافه۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
آب جوشبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک سه رنگ

مرحله اول

برای تهیه کیک سه رنگ خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم.

مرحله دوم

پس از گذشت ۷ تا ۸ دقیقه زمانی که مخلوط تخم مرغ کرمی و کشدار شد، روغن مایع و شیر را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را طی دو مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در ادامه مایه کیک را به ۳ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر کاکائو را به همراه پودر نسکافه با مقدار کمی آب جوش به صورت جداگانه مخلوط کرده تا رقیق شوند، سپس به یکی از قسمت های مایه کیک پودر کاکائو رقیق شده و به قسمت دیگر پودر نسکافه رقیق شده می‌ افزاییم.

مرحله پنجم

حالا به قسمت باقی مانده مایه کیک ۱ قاشق غذاخوری آرد اضافه کرده و هر سه مایه را به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه قالب مورد نظرمان را با روغن جدا کننده چرب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه شکلاتی را درون قالب ریخته و با لیسک به خوبی پخش می کنیم، سپس مقداری پودر کاکائو روی سطح مایع شکلاتی الک می کنیم. در ادامه مایه نسکافه ای را به صورت پخش روی مایع شکلاتی ریخته و پخش می کنیم.

مرحله هفتم

حالا روی مایه نسکافه ای را نیز با پودر کاکائو می پوشانیم و مایه باقی مانده را به صورت پخش درون قالب روی مایه های قبلی ریخته و سطح آنرا کاملا می پوشانیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده، سپس اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. در نهایت کیک را از قالب جدا کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.