طرز تهیه ترشی گوجه سبز

طرز تهیه ترشی گوجه سبز با آبغوره طرز تهیه ترشی گوجه سبز با سرکه قرمز طرز تهیه ترشی گوجه سبز با آب نمک فیلم طرز تهیه ترشی گوجه سبز طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار طرز تهیه ترشی گوجه سبز شور طرز تهیه ترشی گوجه سبز ایران کوک طرز تهیه ترشی گوجه سبز دونفره

ترشی گوجه سبز یکی از انواع ترشی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی گوجه سبز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی گوجه سبز
گوجه سبز۳۰۰ گرم
سیر۳ حبه
سرکه⅓ لیوان
آب جوشیده ولرم۱ لیوان
ترخون۳ شاخه
مرزه۳ شاخه
تخم گشنیز۱ قاشق مرباخوری
نمک۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی گوجه سبز

مرحله اول

برای تهیه ترشی گوجه سبز خوشمزه در ابتدای کار گوجه سبزها را شسته و روی دستمال قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند. در ادامه سرکه را به همراه آب جوشیده ولرم و نمک مخلوط کرده تا ذرات نمک کاملا حل شوند.

مرحله دوم

در ادامه گوجه سبزها را به صورت مرتب درون یک شیشه تمیز و خشک می چینیم. حالا سیر را به همراه تخم گشنیز، مرزه و ترخون درون ظرف ریخته، سپس مخلوط سرکه را درون ظرف روی گوجه سبزها می ریزیم.

مرحله سوم

حالا درب ظرف را محکم بسته، سپس ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه به صورت برعکس در دمای محیط قرار می دهیم تا درب شیشه پلمپ شود. پس از گذشت این زمان شیشه را به مدت دو هفته درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت دو هفته زمانی که گوجه سبزها تغییر رنگ دادند، ترشی گوجه سبز رسیده و آماده سرو است. در نهایت درب ظرف را باز کرده و ترشی گوجه سبز را به همراه انواع غذاها سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.