طرز تهیه ترشی لیته بادمجان

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان و گوجه طرز تهیه ترشی لیته بادمجان فوری طرز تهیه ترشی لیته بادمجان کبابی طرز تهیه ترشی لیته بادمجان تبریز طرز تهیه ترشی لیته بادمجان ساده طرز تهیه ترشی لیته بادمجان شمالی طرز تهیه ترشی لیته بادمجان خالی

ترشی لیته بادمجان یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار کشورمان است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لیته بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی لیته بادمجان
بادمجان۵ عدد قلمی
هویج۳ عدد
فلفل دلمه ای سبز۱ عدد
سیر½ بوته
سرکه۲ لیوان
گشنیز، شوید و نعنااز هر کدام ۱ قاشق مرباخوری
مرزه، ترخون و جعفریاز هر کدام ۱ قاشق مرباخوری
زردچوبه، فلفل قرمز و پودر گلپراز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز و سیاهدانهاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان

مرحله اول

برای تهیه ترشی لیته بادمجان خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را شسته و به صورت درشت خرد می کنیم، سپس به همراه سرکه آب و نمک درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم بادمجان به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته و آب اضافی اش تبخیر شود. پس از گذشت این زمان زردچوبه را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم بادمجان پخته شده کاملا خنک شود، سپس درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن به همراه فلفل دلمه ای سبز و سیر درون کاسه چرخ می کنیم.

مرحله چهارم

در صورت نبود چرخ گوشت می توانید سبزیجات را با دندانه های ریز رنده، رنده کنید. حالا گشنیز، شوید، نعنا، مرزه، ترخون، جعفری، فلفل قرمز، پودر گلپر، پودر تخم گشنیز و سیاهدانه را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه در صورتی که ترشی کمی سفت بود، مجددا به آن سرکه اضافه کرده تا بافت ترشی نرم و لطیف شود، سپس ترشی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. حالا درب ظرف را بسته و به مدت دو روز در دمای محیط نگهداری می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان ترشی را درون یخچال قرار می دهیم. این نوع ترشی به مدت ۱ سال درون یخچال ماندگاری دارد. در نهایت ترشی را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه انواع غذاهای سنتی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.