طرز تهیه شیرینی زعفرانی

طرز تهیه شیرینی زعفرانی بدون فر طرز تهیه شیرینی زعفرانی عید طرز تهیه شیرینی زعفرانی ساده طرز تهیه شیرینی زعفرانی شب عید شیرینی زعفرانی مدرن اموزش تصویری شیرینی زعفرانی

شیرینی زعفرانی یکی از انواع شرینی های خوشمزه ایرانی است که طعم و عطر بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی زعفرانی
کره۱۰۰ گرم
پودر قند۷۰ گرم
آرد سفید۱۵۰ گرم
نشاسته ذرت۲۵ گرم
شیرخشک قنادی۱۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر هل½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی زعفرانی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ و کاملا نرم شود. در ادامه کره نرم را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پودر قند را درون کاسه الک کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شکل شود. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه زعفران دم کرده غلیظ به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مجددا مخلوط کره را با دور تند همزن برقی تقریبا به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و تلفیق شوند، سپس بین کار کاسه را دورگیری می کنیم تا زرده تخم مرغ و کره به صورت یکدست هم زده شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه نشاسته ذرت و شیر خشک درون کاسه الک می کنیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. توجه داشته باشید خمیر را ورز ندهید که به روغن میفتد و کیفیت خود را از دست می دهد.

مرحله پنجم

حالا خمیر را درون کیسه فریزر قرار می دهیم و با وردنه پهن کرده، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. پس از گذشت ۱۵ دقیقه فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله ششم

پس از اتمام استراحت خمیر، سینی را را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه خمیر را بین دو کاغذ روغنی به ضخامت نیم سانتی متر پهن می کنیم و با کاتر دلخواه قالب می زنیم.

مرحله هفتم

حالا خمیرهای قالب زده را با فاصله از هم درون سینی فر قرار می دهیم، سپس سینی را طبقه وسط فر می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا اطراف آنها کمی طلایی شود.

مرحله هشتم

زمانی که شیرینی ها کاملا پخته شدند، سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شوند. در پایان با برس مقداری از عسل روان روی شیرینی های زعفرانی خنک شده می مالیم و با پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.