طرز تهیه شیرینی پای آناناس

طرز تهیه شیرینی پای آناناس

پای آناناس یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب است که مناسب پذیرایی در مهمانی های خاص می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پای آناناس در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پای آناناس
آرد۱۵۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
پودر شکر۱۱۰ گرم
کره۱۱۰ گرم
روغن مایع۱۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۲۵ گرم
آب آناناس¼ پیمانه
آب نارگیل۱ قاشق سوپخوری
وانیل⅛ قاشق چایخوری
کمپوت آناناسبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی پای آناناس

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پای آناناس خوشمزه در ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مواد با دمای محیط هماهنگ شوند. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد می گذاریم تا گرم شود.

مرحله دوم

در ادامه کره، روغن مایع و پودر شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره پوک و سبک شود. حالا تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله سوم

با تخم مرغ آخر وانیل را اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب شوند، سپس بین کار کاسه را دورگیری می کنیم تا مواد به صورت یکدست هم زده شوند. حالا آرد، بکینگ پودر و نشاسته ذرت را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را به همراه آب آناناس و آب نارگیل در ۲ مرحله به کاسه اضافه کرده با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا درون قالب مافین کاغذهای کپسولی قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در ادامه دو سوم کاغذهای کپسولی را با مایه کیک پر می کنیم، سپس حلقه های کمپوت آناناس را نصف کرده و روی مایه کیک قرار می دهیم. حالا قالب را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا پخته شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این مدت، زمانی که روی کیک کاملا طلایی و خوشرنگ شد، قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم پای آناناس ها کاملا خنک شوند، سپس مقداری عسل رقیق روی آنها رومال کرده و با پودر پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.