طرز تهیه سیر شور سفید

طرز تهیه سیر در آب نمک طرز تهیه سیر شور فوری طرز تهیه سیر شور مرواریدی طرز تهیه سیر شور بدون بو طرز تهیه ترشی سیر بدون پوست فوری طرز تهیه شور سیر صدفی سیر شور نی نی سایت خواص سیر شور

سیر شور سفید یکی از انواع ترشی های خوشمزه و اصیل کشورمان است که طرفدارهای زیادی در بین مردم ایران دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیر شور سفید در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سیر شور سفید
سیر۵۰۰ گرم
آب سرد۲ پیمانه
سرکه⅔ پیمانه
نمک۱٫۵ قاشق غذاخوری
دانه فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز تندبه مقدار کافی
ترخون تازهبه مقدار کافی

طرز تهیه سیر شور سفید

مرحله اول

برای تهیه سیر شور سفید به روش خانگی در ابتدای کار آب سرد و دانه های فلفل سیاه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس فلفل قرمز را می شوییم و به همراه نمک به قابلمه اضافه کرد و آنرا روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه سرکه را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم مخلوط سرکه روی حرارت بماند تا جوش بیاید. زمانی که مخلوط سرکه جوش آمد، پوست سیرها را جدا کرده و به صورت حبه ای درون قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم سیرها به مدت ۴ تا ۵ دقیقه بجوشند، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه درون ظرف شیشه ای مقداری ترخون تازه قرار می دهیم، سپس سیر شور را به صورت داغ درون شیشه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم سیر شور در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود، سپس درب آنرا بسته و به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا برسد. پس از گذشت این زمان سیر شور را به همراه غذا سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.