طرز تهیه خیار شور ساده

طرز تهیه خیار شور داخل بطری نوشابه طرز تهیه خیار شور بازاری طرز تهیه خیار شور با فیلم طرز تهیه خیار شور ایرانی طرز تهیه خیار شور سرکه ای طرز تهیه خیار شور بدون سرکه طرز تهیه خیار شور تکه ای طرز تهیه خیار شور فوری

خیار شور یکی از چاشنی های خوشمزه بین المللی است که در کشورهای مختلف با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خیار شور ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم خیار شور
خیار قلمی۲ کیلوگرم
سیر۸ حبه
آب۱٫۵ لیتر
نخود خام۱۰ عدد
نمک۵ قاشق غذاخوری سرپر
سرکه½ لیوان
برگ مو۸ عدد
ترخون، نعناع و شویدهر کدام ۱ دسته
فلفل تند۴ عدد

طرز تهیه خیار شور ساده

مرحله اول

برای تهیه خیار شور خوشمزه ابتدا آب را داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شروع به جوشیدن کند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا آب از خرارت بیفتد و به طور کامل خنک شود.

مرحله دوم

پس از اینکه آب به خوبی خنک شد، سرکه را به همراه نمک درون آب می ریزیم و ترکیب می کنیم تا نمک به طور کامل درون آب حل شود. در صورت تمایل می توانیم مقداری پودر فلفل قرمز تند نیز به آب اضافه کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله خیارها را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. برای سرعت بخشیدن به کار می توانیم از یک دستمال تمیز برای خشک کردن خیارها استفاده کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و آنرا می شوییم، سپس با دستمال خشک می کنیم. در ادامه خیارها را به ترتیب و به صورت مرتب در کنار هم می چینیم و بین آنها فلفل تند، سیر و سبزی قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه تمام مواد را درون ظرف چیدیم، نخود و برگ مو را روی خیارها قرار می دهیم. در ادامه ترکیب آب نمک و سرکه را اضافه می کنیم، به صورتی که سطح آب یک بند انگشت بالاتر از سطح خیارها را باشد.

مرحله ششم

حالا یک پلاستیک روی درب ظرف قرار داده و درب ظرف را محکم می بندیم تا هیچ گونه هوایی وارد ظرف نشود. در ادامه ظرف خیار شور را در یک جای تاریک و خنک قرار می دهیم تا خیارشورها آماده شوند.

مرحله هفتم

بعد از گذشت دو هفته خیار شور ما آماده است. اگر می خواهید احتمال کپک زدن خیارشور را به صفر برسانید، توصیه می کنیم از ظرف هایی مثل بطری نوشابه که درب های کوچکی دارند برای تهیه خیار شور استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 20 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.