طرز تهیه شور گل کلم

مقدار نمک و سرکه برای شور گل کلم طرز تهیه کلم شور قرمز بدون سرکه علت نرم شدن شور گل کلم اندازه نمک شور گل کلم طرز تهیه کلم شور زرد شور گل کلم خالی نکات مهم شور گل کلم نی نی سایت طرز تهیه شور سانازسانیا

شوری گل کلم و هویج یکی از انواع چاشنی های خوشمزه و پرطرفدار فصل پاییز است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شور گل کلم در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شور گل کلم
گل کلم۱ کیلو گرم
هویج۵۰۰ گرم
کرفس۵۰۰ گرم
سیر۱ بوته
فلفل تند۶ عدد
سرکه۱ تا ۲ لیوان
نمک۲ تا ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شور گل کلم

مرحله اول

برای تهیه شوری گل کلم خوشمزه ابتدا گل کلم، هویج، فلفل تند و سیر را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان کشیده شود. در ادامه مواد را به اندازه دلخواه خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک پارچه تمیز پهن می کنیم و مواد خرد شده را روی پارچه می چینیم تا رطوبت شان به طور کامل گرفته شود. توجه داشته باشید که کوچکترین رطوبتی در مواد می تواند باعث کپک زدن شور ما شود.

مرحله سوم

حالا برگ های کرفس را جدا می کنیم و ساقه کرفس را نیز به صورت دلخواه خرد کرده و می شوییم، سپس روی پارچه پهن می کنیم تا آن نیز به طور کامل خشک شود. در ادامه ۴ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم آب جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد، برگ های کرفس را می شوییم و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا صبر می کنیم تا به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بمانند.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا آب کمی خنک شود. سپس برگ های کرفس را از قابلمه خارج کرده و پس از گرفتن آب اضافی شان، روی پارچه قرار می دهیم تا رطوبت شان به طور کامل گرفته شود.

مرحله ششم

در این مرحله مواد را که شامل گل کلم، هویج، سیر، ساقه کرفس، برگ کرفس و فلفل تند می باشند را به صورت مخلوط یا لایه ای به سلیقه خود درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس آب جوشیده شده برگ کرفس را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا باقیمانده ظرف را با سرکه پر می کنیم، به صورتی که ترکیب آب و سرکه روی مواد را به صورت کامل بپوشاند. در ادامه نمک را روی مواد می ریزیم، سپس یک لایه نایلون روی درب ظرف قرار داده و درب ظرف را محکم می بندیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که ورود هوا به ظرف می تواند باعث کپک زدن شور ما شود. در نهایت ظرف را به مدت دو تا سه هفته در یک جای خنک و به دور از نور مستقیم خورشید قرار می دهیم تا شور آماده مصرف شود.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 30 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.