طرز تهیه دسر موکا

طرز تهیه دسر موکا طرز تهیه دسر موکا موزی طرز تهیه موکا شکلاتی دسر موکا چیست

دسر موکا یکی از انواع دسرهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر موکا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دسر موکا
شیر۳ و نیم پیمانه
شکر¾ پیمانه
آب سرد½ پیمانه
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای۵۰ گرم
پودر نسکافه۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر موکا

مرحله اول

برای تهیه دسر موکا مجلسی ابتدای کار شیر را به همراه شکر، پودر کاکائو، پودر نسکافه و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط شیر را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت مطلوب برسد. در ادامه پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم و روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا شفاف شود.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم ژلاتین کاملا خنک شود. در ادامه زمانی که مخلوط شیر و نشاسته ذرت به غلظت مورد نظرمان رسید قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس شکلات تخته ای را خرد می کنیم و به مایه دسر موکا اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا دسر موکا را هم می زنیم تا شکلات با حرارت دیگر مواد آب شود، سپس درون دسر حل شود. در ادامه خامه صبحانه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا روان شود، سپس به مایه دسر موکا اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه دسر را هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه ژلاتین را به مایه دسر اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه دسر را درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

در نهایت اجازه می دهیم دسر موکا به مدت ۸ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا سفت شود. در ادامه پس از گذشت این زمان دسر را از قالب جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به دلخواه تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 18 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.