طرز تهیه دسر خرمایی

طرز تهیه دسر خرما با بیسکویت پتی بور طرز تهیه دسر با خرما و بیسکویت دسر خرمایی ساده طرز تهیه دسر رژیمی با خرما دسر خرمایی برای افطار با خرما چی درست کنم نی نی سایت دسر با خرما و شیر

دسر خرمایی یکی از انواع دسرهای مقوی و ساده است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر خرمایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دسر خرمایی
خرما۴۰ عدد
بیسکویت مادر۱۵ عدد
پودر هل½ قاشق چایخوری
پودر نارگیل۲ قاشق غذاخوری
کره۳۰ گرم
کنجدبه مقدار کافی
مواد لازم میانی دسر
آرد۸ قاشق غذاخوری
آرد نخودچی۵ قاشق غذاخوری
کره یا روغن۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر خرمایی

مرحله اول

برای تهیه دسر خرمایی خوشمزه در ابتدای کار پوست و هسته خرماها را جدا کرده و درون غذاساز می ریزیم، سپس بیسکویت مادر را به همراه کره و پودر هل به غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا آرد را درون یک تابه مناسب الک می کنیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار داده، سپس به مدت ۲۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. پس از گذشت این زمان آرد نخودچی را درون تابه الک کرده و مجددا به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت ۵ دقیقه روغن را به تابه اضافه کرده و پس از ۱ دقیقه تفت دادن تابه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه روی سطح کار را با کیسه فریزر می پوشانیم و روی آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر خرما را روی آن می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر خرما را به کمک وردنه روی سلفون پهن می کنیم، سپس مواد آردی را روی خمیر خرما ریخته و با قاشق پخش می کنیم. در ادامه خمیر خرما را با کمک سلفون رول کرده و به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا سفت شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان دسر خرمایی را از یخچال خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت مقداری کنجد به صورت پخش روی دسر ریخته و به اندازه های دلخواه برش زده، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.