طرز تهیه کیک گاتوشا

طرز تهیه کیک گاتوشا فیلم کیک گاتوشا طرز تهیه کیک تلخ خیس کیک گاتوشا بدون فر

کیک گاتوشا یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گاتوشا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک گاتوشا
روغن مایع۱ پیمانه
شکر دانه ریز۱ پیمانه
شیر½ پیمانه
پودر کاکائو½ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱ پیمانه
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر نسکافه۱ قاشق سوپخوری
مواد لازم گاناش
خامه صبحانه۵۰ گرم
شکلات۱۰۰ گرم
مغز فندقبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک گاتوشا

مرحله اول

برای تهیه کیک گاتوشا خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه شیر را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که ذرات شکر درون شیر حل شدند، پودر کاکائو، پودر نسکافه و روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب شده و مایه سس کاملا یکدست شود.

مرحله سوم

حالا ۶ قاشق غذاخوری از مایه سس برداشته و کنار می گذاریم، سپس تخم مرع ها را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و مجددا به خوبی هم می زنیم در ادامه آرد، نمک و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایه چرب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا درون قالب را با کاغذ روغنی پوشانده و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود، سپس کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله ششم

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده، سپس اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

زمانی که کیک خنک شد، آنرا روی توری گذاشته و روی سطح کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی منفذ ایجاد می کنیم، سپس سس باقی مانده را به صورت پخش روی کیک می ریزیم تا سس به خورد کیک برود.

مرحله هشتم

در ادامه کیک را درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. در این فاصله به سراغ درست کردن سس گاناش می رویم، برای این منظور خامه را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب و یکدست شود.

مرحله نهم

حالا خامه را از روی حرارت برداشته و شکلات را به آن می افزاییم، سپس به خوبی هم می زنیم تا شکلات با دمای خامه ذوب شود و سس یکدستی حاصل شود. در ادامه مغز فندق را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله مغز فندق را به کاسه حاوی سس گاناش اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در نهایت سس گاناش را به صورت پخش روی کیک ریخته و پس از استراحت به اندازه های دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 17 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.