طرز تهیه کیک کدو سبز

طرز تهیه کیک کدو سبز

کیک کدو سبز یکی از انواع کیک های خوشمزه و متفاوت است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کدو سبز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک کدو سبز
کدو سبز۲ پیمانه
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
گردو خرد شده½ پیمانه
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
تخم مرغ۴ عدد
آرد۳ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
شکر۲ پیمانه
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه کیک کدو سبز خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود. در ادامه کدو سبز را شسته و به صورتی که مغز آن رنده نشود، رنده کرده و درون آبکش می ریزیم.

مرحله دوم

حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر، نمک، پودر دارچین و جوش شیرین درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس گردو خرد شده را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه تخم مرغ، شکر و وانیل را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. حالا روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

در ادامه کدو سبز رنده شده را به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست شد، هم زدن را متوقف می کنیم، سپس درون قالب مورد نظرمان را با مقداری کره چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. در ادامه قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده، سپس اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

زمانی که کیک خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت به دلخواه مقداری پودر قند به عنوان تزیین روی کیک الک می کنیم، سپس به اندازه دلخواه برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.‌‎

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 20 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.