طرز تهیه دسر پان اسپانیا

طرز تهیه دسر پان اسپانیا ایران کوک پان اسپانیا مامی سایت انواع دسر مدرن

دسر پان اسپانیا یکی از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که با دستورها و موادهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر پان اسپانیا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دسر پان اسپانیا
بسکویت پتی بور۱ بسته
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ لیوان
نشاسته۲ قاشق غذاخوری
شیر۴ لیوان
آرد سفید½ لیوان
کره۵۰ گرم
خامه صبحانه۱۵۰ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو½ لیوان
موز۲ عدد

طرز تهیه دسر پان اسپانیا

مرحله اول

برای تهیه دسر پان اسپانیا خوشمزه ابتدای کار درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس آرد و نشاسته را درون الک می ریزیم و درون قابلمه حاوی شیر الک می کنیم. در همین حین مواد را به آرامی مخلوط می کنیم تا با ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا مخلوط تخم مرغ را کم کم درون مخلوط شیر می ریزیم و به آرامی هم می زنیم تا مواد یکدست شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مخلوط شیر و تخم مرغ را به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد به غلظت مناسب برسند.

مرحله چهارم

در این مرحله زمانی که مایه دسر به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس خامه صبحانه را به همراه کره به مایه دسر اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا مایه دسر را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس درون یکی از قسمت های مایه دسر پودر کاکائو اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا رنگ مایه دسر تغییر کند. در ادامه ظرف سرو را انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله بیسکویت های پتی بور را خرد می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه مقداری از مایه کاکائویی دسر روی بیسکویت ها می ریزیم، سپس مقداری مغز گردو روی مایه دسر به صورت پخش می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا پوست موز را جدا می کنیم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم و موز ها را روی مغز گردو ها قرار می دهیم. در ادامه مایه دسر سفید رنگ را روی مواد می ریزیم، سپس مقداری پودر کاکائو درون الک می ریزیم.

مرحله هشتم

در نهایت پودر کاکائو را روی دسر الک می کنیم. در ادامه دسر را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در آخر دسر را از یخچال خارج می کنیم، سپس به دلخواه تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 21 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.