طرز تهیه روکر موز

طرز تهیه روکر موز تصویری طرز تهیه روکر موز شکلاتی روکر موز با بیسکویت پتی بور طرز تهیه دسر روکر موز و گردو روکر موز دونفره روکر موز بدون پنیر

روکر موز یکی از انواع دسرهای خوشمزه و محبوب است که اصالت آن به کشور ایتالیا تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه روکر موز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم روکر موز
پودر ژله موز۱ بسته
شیر۲ لیوان
شکر۶ قاشق غذاخوری
پودر نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
پودر بیسکویت½ لیوان
موز۲ عدد
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
پودر قند۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه روکر موز

مرحله اول

برای تهیه روکر موز خوشمزه در ابتدای کار ژله موز را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آب جوش را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا ذرات ژله حل شوند. حالا درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله دوم

حالا نصف مقدار ژله را درون قالب ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه درون یخچال بماند تا ژله نیم بند شود. در این فاصله شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس نشاسته ذرت را درون آن الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد درون قابلمه را به خوبی هم می زنیم تا درون شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه درون قابلمه به غلظت فرنی برسد. در ادامه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

در این مرحله خامه صبحانه را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا بافت مایه یکدست شود. در ادامه ژلاتین را با آب سرده مخلوط کرده و اجازه می دهیم بافت آن اسفنجی شود، سپس روی بخار کتری بنماری می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پنیر خامه ای را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا بافت پنیر باز و نرم شود. در ادامه موز را با پشت چنگال له می کنیم، سپس به همراه پودر بیسکویت به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط پنیر خامه ای را به همراه ژلاتین به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مایه روکر ترکیب و یکدست شود. در ادامه قالب را از یخچال خارج کرده و مایه روکر را درون قالب روی ژله می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا قالب را درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم روکر به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا نیم بند شود. در این فاصله ژله را هر از گاهی هم می زنیم تا نبندد و پس از این زمان ژله را درون قالب روی لایه روکر می ریزیم.

مرحله هشتم

در ادامه قالب را مجددا درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم روکر موز به مدت ۶ تا ۱۰ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان روکر موز را از قالب جدا کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 18 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.