طرز تهیه پارافه موز

طرز تهیه پارافه موز طرز تهیه پارفه موز و شکلات طرز تهیه دسر پارافه کاراملی طرز تهیه دسر پارفه شکلاتی طرز درست کردن دسر با موز

پارافه موز یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که برای پذیرایی در مهمانی ها و تولدها بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پارافه موز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پارافه موز
شیر۱٫۵ لیوان
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
شکلات۵۰ گرم
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
بیسکوییت پتی بور۱ بسته
موز½ موز

طرز تهیه پارافه موز

مرحله اول

برای تهیه پارافه موز خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس پودر نشاسته ذرت را درون قابلمه الک کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند.

مرحله دوم

حالا وانیل را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا غلظت مواد به فرنی نزدیک شود. زمانی که مایه غلیظ شد، خامه را به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته و به خوبی هم می زنیم تا خامه درون مایه کاملا پخش شود. حالا مایه دسر را به ۲ قسمت یکسان تقسیم کرده و به یکی از قسمت ها شکلات خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه را به خوبی هم می زنیم تا شکلات ها با حرارت مایه ذوب شده و مایه دسر شکلاتی شود. در ادامه مایه های دسر را درون دو قیف جداگانه می ریزیم و لیوان های سرومان را انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا بیسکویت را خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا بیسکویت پودر شود. در ادامه مقداری از بیسکویت پودر شده درون لیوان های سرومان ریخته و روی آنرا کاملا صاف می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله موز را به صورت ورقه ای خرد کرده و مقداری از مایه شکلاتی روی لایه بیسکویت پایپ می کنیم. حالا چند ورقه موز روی مایه شکلاتی قرار داده، سپس روی آنرا با بیسکویت پودر شده می پوشانیم.

مرحله هفتم

حالا روی لایه بیسکویتی را با مایه دسر سفید رنگ کاور می کنیم و مجددا یک لایه بیسکویت پودر شده روی مایه دسر می ریزیم. در نهایت روی دسر را به دلخواه تزیین کرده و به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.