طرز تهیه شکلات نارگیلی

طرز تهیه شکلات نارگیلی با خامه طرز تهیه شکلات نارگیلی ایرلندی طرز تهیه شکلات بونتی خانگی طرز تهیه شکلات نارگیلی با عسل طرز تهیه شکلات نارگیلی قالبی طرز تهیه شکلات نارگیلی بدون شیرعسلی طرز تهیه شکلات نارگیلی با شیر عسلی طرز تهیه شکلات نارگیلی با قالب سیلیکونی

شکلات نارگیلی یکی از انواع شکلات های خوشمزه و محبوب است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شکلات نارگیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شکلات نارگیلی
شیر عسلی۱۰۰ گرم
کره۵۰ گرم
شکلات سفید۱۰۰ گرم
شکلات تلخ۱۰۰ گرم

طرز تهیه شکلات نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه شکلات نارگیلی به روش خانگی در ابتدای کار یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و شیر عسلی را به قابلمه می افزاییم. در ادامه اجازه می دهیم شیر عسلی روان شود، سپس کره را به آن می افزاییم.

مرحله دوم

حالا مواد را هم می دهیم تا کره کاملا ذوب شود، سپس حرارت را خاموش کرده و شکلات سفید را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه مواد درون قابلمه را به صورت مداوم هم می زنیم تا شکلات ها با حرارت مواد آب شوند.

مرحله سوم

زمانی که مایه شکلات کاملا یکدست شد، درون یک قالب مستطیلی ساده را کاملا با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه شکلات را درون آن ریخته و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی خارج شود.

مرحله چهارم

در ادامه قالب را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مایه شکلات کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان شکلات تلخ را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

حالا قالب را از یخچال خارج کرده و مغز میانی شکلات را از قالب و کاغذ روغنی جدا می کنیم، سپس روی سطح کار گذاشته و به اندازه های دلخواه برش می زنیم. زمانی که شکلات تلخ خنک شد، مغزهای برش خورده را درون آن فرو می بریم.

مرحله ششم

در ادامه شکلات ها را روی کاغذ روغنی می چینیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شوند. در نهایت شکلات نارگیلی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 9 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.