طرز تهیه شکلات تخته ای

طرز تهیه شکلات تخته ای صنعتی طرز تهیه شکلات قالبی با شکلات تخته ای طرز تهیه شکلات تخته ای بدون قالب طرز تهیه شکلات تخته ای با بیسکویت طرز تهیه شکلات تخته ای میوه ای طرز تهیه شکلات تخته ای رنگی طرز تهیه شکلات ساده طرز تهیه شکلات تخته ای سفید خانگی

شکلات تخته ای یکی از انواع شکلات های ساده بین المللی است که در تهیه انواع شیرینی و دسر کاربرد دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شکلات تخته ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شکلات تخته ای شکلاتی
روغن صاف قنادی یا روغن نارگیل⅓ پیمانه
پودر کاکائو۲ و نیم قاشق غذاخوری
پودر قند۲ و نیم قاشق غذاخوری
شیر خشک۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم شکلات تخته ای شیری
روغن صاف قنادی یا روغن نارگیل⅓ پیمانه
شیر خشک۴ قاشق غذاخوری
پودر قند۲ و نیم قاشق غذاخوری

طرز تهیه شکلات تخته ای

مرحله اول

برای تهیه شکلات تخته ای شکلاتی خانگی ابتدای کار روغن صاف قنادی یا روغن نارگیل را درون یک ظرف شیشه ای مقاوم در برابر حرارت می ریزیم، سپس ظرف را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم روغن کاملا ذوب شود. توجه داشته باشید روغن داغ نشود در حد ذوب شدن کفایت می کنید. در ادامه روغن را از روی حرارت بخار کتری بر می داریم، سپس پودر کاکائو را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر کاکائو الک شده را به روغن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا پودر کاکائو درون روغن حل شود. در ادامه پودر قند را به همراه شیر خشک درون الک می ریزیم و به تدریج درون ظرف روغن الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا ظرف را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا شیر خشک کاملا حل شده و رنگ شکلات کمی روشن تر شود. در ادامه یک قالب مخصوص شکلات انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه شکلاتی را درون قالب سیلیکونی می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه از بین برود. در ادامه قالب را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

مرحله ششم

برای تهیه شکلات تخته ای شیری روغن صاف قنادی یا روغن نارگیل را مجددا درون یک ظرف شیشه ای مناسب می ریزیم، سپس ظرف شیشه ای را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که روغن ذوب شد، بلافاصله از روی حرارت بر می داریم تا داغ نشود، سپس شیر خشک را به همراه پودر قند درون الک می ریزیم و روی روغن ذوب شده الک می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله هشتم

حالا ظرف را مجددا روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا شیر خشک کاملا درون روغن حل شده و رنگ سفید شکلات کمی شفاف تر شود، سپس از روی حرارت بر می داریم.

مرحله نهم

در نهایت مایه شکلات شیری را درون قالب سیلیکونی می ریزیم و قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه از بین برود، سپس قالب را درون یخچال به مدت ۲ ساعت قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 2 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.