طرز تهیه شکلات چیپسی

طرز تهیه شکلات چیپسی اشکی طرز تهیه چیپس شکلاتی با پودر کاکائو قالب شکلات چیپسی شکلات چیپسی رنگی شکلات چیپسی کیلویی دیجی کالا انواع شکلات چیپسی قیمت شکلات چیپسی عکس شکلات چیپسی

شکلات چیپسی یکی از انواع شکلات های خوشمزه و پرطرفدار در شیرینی پزی است که با نام های متنوعی شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شکلات چیپسی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شکلات چیپسی
پودر قند۴ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
آب۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شکلات چیپسی

مرحله اول

برای تهیه شکلات چیپسی خانگی ابتدای کار پودر قند را به همراه پودر کاکائو درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط پودر قند را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط پودر قند را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و نمک را به آن اضافه می کنیم، سپس مجددا مخلوط می کنیم. در ادامه آب را کم کم به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مایه شکلات کش دار و غلیظ شود.

مرحله سوم

در این مرحله توجه داشته باشید در صورتی که مایه شکلات چیپسی شل شد، به آن مقداری پودر قند یا پودر کاکائو اضافه کنید و مجددا مخلوط کنید. در ادامه مایه شکلات را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا روی سطح کار را کاغذ روغنی قرار می دهیم و مایه شکلات را به اندازه عدس یا سایز دلخواه روی کاغذ روغنی پایپ می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم شکلات چیپسی به مدت ۲۴ ساعت در دمای محیط بمانند.

مرحله پنجم

برای اینکه شکلات چیپسی یکدست به روش بازاری داشته باشیم، می توانیم از یک قالب سیلیکونی مناسب استفاده کنیم. قبل از ریختن شکلات درون قالب، حتما باید آنرا با کمی روغن چرب کنیم تا شکلات ها راحت از قالب خارج شوند.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این زمان شکلات چیپسی ها را از کاغذ روغنی یا قالب جدا می کنیم، سپس درون کیسه فریزر می ریزیم و درون یخچال نگهداری می کنیم. از شکلات چیپسی  می توانیم برای تزئین انواع کیک استفاده کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.