طرز تهیه قرابیه حلوا

طرز تهیه قرابیه حلوا , دستور پخت قرابیه حلوایی به روش ترکیه ای

قرابیه حلوا یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و قدیمی کشورمان است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه حلوا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه حلوا
آرد۲ پیمانه
روغن نباتی½ پیمانه
پودر قند۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
کره۱۲۵ گرم
وانیل۵ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه قرابیه حلوا

مرحله اول

برای تهیه قرابیه حلوا خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط یکی شود. در ادامه آرد را درون الک ریخته و درون یک تابه مناسب و نچسب الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته و آرد تغییر رنگ بدهد. زمانی که آرد به رنگ قهوه ای روشن درآمد تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم آرد کاملا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار داده، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. زمانی که آرد خنک شد، روغن را به همراه تخم مرغ و کره به دمای محیط رسیده به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پودر قند را درون تابه الک می کنیم، سپس وانیل را به همراه بکینگ پودر به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. زمانی که خمیری نرم و یکدست که به دست نمی چسبد حاصل شد مخلوط کردن خمیر را متوقف می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه از خمیر به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و در دست گرد می کنیم، سپس روی خمیر را به دلخواه طرح می زنیم. حالا خمیرهای شکل داده شده را با حفظ فاصله از هم درون سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم قرابیه ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید زمان پخت قرابیه ها بیش از زمان پخت تعیین شده نشود.

مرحله هفتم

در غیر این صورت قرابیه ها خشک می شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون لمس آنها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس از سینی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 2 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.