طرز تهیه قرابیه سیب

طرز تهیه قرابیه سیب ترکیه قرابیه سیب نورسل طرز تهیه قرابیه سیب و گردو قرابیه سیب و دارچین شیرینی قرابیه سیب

قرابیه سیب یکی از انواع شیرینی های سنتی و بسیار خوشمزه کشور ترکیه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه سیب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه سیب
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری
کره یا مارگارین۲۵۰ گرم
پودر قند½ لیوان
آرد۳ تا ۳ و نیم لیوان
مواد لازم میانی
سیب متوسط۲ عدد
شکر۲ و نیم قاشق غذاخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه قرابیه سیب

مرحله اول

برای تهیه قرابیه سیب خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره یا مارگارین را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله مواد میانی را آماده می کنیم برای این منظور ابتدا سیب را می شوییم، سپس پوست آن را کاملا جدا می کنیم و به با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا شکر را به سیب اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب بپزند و آب اضافی اش کاملا تبخیر شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر هل را به همراه پودر دارچین به سیب رنده شده اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه خمیر قرابیه را آماده می کنیم برای این منظور زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا می کنیم.

مرحله پنجم

حالا زرده تخم مرغ را به همراه کره یا مارگارین و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پودر قند را درون الک می ریزیم، سپس روی مخلوط زرده تخم مرغ الک می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا سفید و خامه ای شود.

مرحله ششم

در این مرحله ماست را مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد را کنترل شده به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با نوک انگشت ورز می دهیم.

مرحله هفتم

حالا زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد درون کاسه جمع شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه روی خمیر را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند.

مرحله هشتم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مقداری از خمیر قرابیه بر می داریم و گرد می کنیم.

مرحله نهم

حالا وسط قرابیه را فشار می دهیم تا گود شود، سپس مقداری از مخلوط سیب درون خمیر می ریزیم و خمیر را جمع کرده و گرد می کنیم تا مخلوط سیب درون خمیر پنهان شود، سپس قرابیه ها را روی سینی فر قرار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم قرابیه ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند. در ادامه زمانی که اطراف قرابیه طلایی شد، سینی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم قرابیه ها کاملا خنک شوند.

مرحله یازدهم

در نهایت مقداری پودر قند درون الک می ریزیم، سپس روی قرابیه ها به عنوان تزئین الک می کنیم. در ادامه قرابیه های سیب را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 25 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.