طرز تهیه قرابیه وانیلی

طرز تهیه قرابیه وانیلی , دستور پخت قرابیه وانیلی

قرابیه وانیلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که با طعم و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه وانیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه وانیلی
کره۸۶ گرم
روغن مایع⅓ لیوان
پودر قند½ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
بکینگ پودر⅓ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت½ لیوان
وانیل¼ قاشق چایخوری
آرد۲٫۵ لیوان

طرز تهیه قرابیه وانیلی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه وانیلی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل را شروع کار کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کاملا نرم شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. حالا کره به دمای محیط رسیده را به همراه وانیل و تخم مرغ درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون الک ریخته و درون کاسه الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه نشاسته ذرت را درون کاسه الک می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم و کنترل شده به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری کمی چسبنده حاصل شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا از خمیر قرابیه به اندازه یک گردو بزرگ برداشته و در دست گرد می کنیم، سپس وسط آنرا با انگشت حفره ایجاد می کنیم. در ادامه خمیرهای فرم داده شده را درون سینی فر می چینیم و سینی را درون فر می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم قرابیه ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و کمی اطراف آنها طلایی شود. زمانی که قرابیه ها کاملا پخته شدند، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم

زمانی که قرابیه ها کاملا خنک شدند، درون حفره آنها را به دلخواه با مارمالاد یا شکلات آب شده پر می کنیم، سپس قرابیه ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. این نوع شیرینی ها را می توانید به مدت ۱ ماه درون یخچال نگهداری کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.