طرز تهیه شیرینی شاه پسند

علت ترک خوردن شیرینی شاه پسند فیلم طرز تهیه شیرینی شاه پسند شیرینی شاه پسند با روغن مایع طرز تهیه شیرینی شاه پسند با کره طرز تهیه شیرینی شاه پسند با لیوان طرز تهیه اسلایس شاه پسند طرز تهیه شیرینی شاه پسند با پیمانه قیمت شیرینی شاه پسند

شیرینی شاه پسند یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که برای پذیرایی در شب عید مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شاه پسند در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی شاه پسند
آرد قنادی۱۰۰ گرم
آرد نخودچی۱۲۵ گرم
پودر قند۱۲۵ گرم
روغن صاف قنادی۱۲۵ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر هل۱ قاشق چایخوری
شکلات تخته ایبرای تزیین
پودر پسته و پودر نارگیلبرای تزیین

طرز تهیه شیرینی شاه پسند

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شاه پسند به روش مجلسی در ابتدای کار پودر قند را درون الک ریخته و درون یک کاسه مناسب الک می کنیم. در ادامه روغن صاف قنادی را به همراه زرده تخم مرغ و پودر هل به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با همزن دستی هم می زنیم تا مخلوط روغن کرم رنگ شود، سپس بین کار کاسه را دورگیری می کنیم تا مواد به صورت یکدست هم زده شوند. در ادامه آرد قنادی و آرد نخودچی را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا آردها را ۳ مرتبه الک کرده و یکباره به کاسه اضافه می کنیم، سپس با لیسک هم می زنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه خمیر به دست آمده را یک مرتبه چرخ می کنیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار داده، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۴ تا ۵ ساعت در دمای محیط استراحت کند. ۱۰ دقیقه قبل از اتمام زمان استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه به اندازه کمی بزرگتر از فندق از خمیر جدا کرده و در دست گرد می کنیم، سپس با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

در ادامه سینی را طبقه میانی فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا اطراف آنها کمی طلایی شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده تا شیرینی ها کاملا خنک شوند.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید به دلیل بافت نرم شیرینی ها تا قبل از خنک شدن، آنها را لمس نکنید. حالا شکلات تخته ای را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شده، سپس اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله هشتم

در ادامه شیرینی های خنک شده را ابتدا درون شکلات آب شده فرو می بریم تا سر آنها شکلاتی شود، سپس قسمت شکلاتی را درون پودر نارگیل یا پودر پسته فرو برده تا به آن بچسبند. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.