طرز تهیه بستنی کیم زعفرانی

طرز تهیه بستنی کیم زعفرانی , دستور پخت بستنی کیم در منزل بدون قالب

بستنی کیم زعفرانی یکی از انواع دسرهای پرطرفدار و خوشمزه است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی کیم زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بستنی کیم زعفرانی
شیر۱ لیوان
شکر½ لیوان
نشاسته ذرت۱ قاشق سوپخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ۳ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
مواد لازم برای روکش بستنی
شکلات سفید۱۵۰ گرم
روغن مایع¼ فنجان
خلال پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه بستنی کیم زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه بستنی کیم زعفرانی خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر حل شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط شیر را بدون وقفه هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد، سپس گلاب را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن بلافاصله قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله سوم

زمانی که مخلوط شیر کاملا با دمای محیط هماهنگ شد، خامه صبحانه را به آن اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا بافت مایه بستنی یکدست شود. پس از اضافه کردن خامه در صورتی که مایه بستنی کمرنگ شد مقداری زعفران می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله درون قالب پاپسیکل چوب بستنی گذاشته و مایه بستنی را درون قالب ریخته تا گنجایش آن کاملا پر شود. حالا قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا مایه بستنی درون قالب کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

در ادامه قالب را به مدت ۱۲ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا بستنی کاملا منجمد شود. در صورت نبود قالب پاپسیکل، مایه بستنی را درون لیوان یکبار مصرف ریخته، سپس به مدت ۱۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا کمی سفت شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان لیوان یکبار مصرف را از فریزر خارج می کنیم و چوب بستنی را در مرکز آن فرو برده، سپس به مدت ۱۲ ساعت درون فریزر گذاشته تا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان مواد روکش را آماده می کنیم.

مرحله هفتم

برای این منظور شکلات سفید را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس روغن مایع را به تدریج به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا شکلات کاملا روان و یکدست شود. در ادامه خلال پسته را به کاسه می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا مخلوط شکلات را هم می زنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه مخلوط شکلات را درون لیوان ریخته و بستنی ها را از قالب جدا می کنیم، سپس با سرعت العمل بالا درون لیوان شکلاتی فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

توجه داشته باشید به دلیل سرد بودن بستنی در صورتی که بستنی بیش از حد درون لیوان شکلاتی بماند، شکلات سفت می شود. در ادامه بستنی ها را روی کاغذ روغنی قرار می دهیم تا شکلات روکش سفت شود، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.