طرز تهیه کوکی کاوالا

طرز تهیه کوکی کاوالا , دستور پخت کوکی کاوالا

کوکی کاوالا یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ترکیه ای است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی کاوالا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی کاوالا
کره یا روغن جامد۲۵۰ گرم
پودر بادام درختی۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
پودر قند½ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد۳٫۵ لیوان

طرز تهیه کوکی کاوالا

مرحله اول

برای تهیه کوکی کاوالا خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل روغن جامد را در فضای آشپزخانه قرار داده تا دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله پودر قند را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس روغن جامد را به همراه تخم مرغ به آن می افزاییم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

در ادامه وانیل را به همراه بکینگ پودر و روغن مایع به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و بادام درختی را به آن می افزاییم و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

زمانی که بوی خامی بادام از بین رفت، بادام را درون غذاساز می ریزیم و به خوبی میکس می کنیم تا بادام پودر شود، سپس به کاسه می افزاییم و مجددا هم می زنیم تا مواد با هم تلفیق شوند. حالا آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را کنترل شده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم، سپس با لیسک هم می زنیم تا خمیری نرم و لطیف که چسبندگی ندارد حاصل شود. در صورت نیاز خمیر را با نوک انگشت ورز می دهیم تا به روغن نیفتد.

مرحله ششم

حالا خمیر را بین دو کیسه فریزر قرار داده و با وردنه به ضخامت نیم سانتی متر باز می کنیم. در ادامه خمیر را با کاتر دلخواه قالب می ریزیم و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرهای کوکی را درون سینی می چینیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون لمس آنها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم

زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شوند، پودر قند را درون الک ریخته و روی شیرینی ها الک می کنیم. در نهایت شیرینی ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.