طرز تهیه دسر کارامل بیسکویت

طرز تهیه دسر کارامل بیسکویت , طرز تهیه کرم کارامل با بیسکویت پتی بور

دسر کارامل بیسکویت یکی از انواع دسرهای ساده و لاکچری است که با رسپی ها مختلفی درست می شود.، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر کارامل بیسکویت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دسر کارامل بیسکویت
شیر۲ لیوان
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی پور۱ بسته
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پودر کرم کارامل۱ بسته
سس کاراملبه مقدار کافی

طرز تهیه دسر کارامل بیسکویت

مرحله اول

برای تهیه دسر کارامل بیسکویت خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه پودر کارامل و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر حل شوند. حالا قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه مخلوط شیر را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه به صورت مداوم هم می زنیم تا کمی غلیظ شود، سپس مقداری از مخلوط شیر را با خامه ترکیب کرده تا خامه هم دمای مواد درون قابلمه شود، سپس خامه را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط شیر و نشاسته را به مدت ۱ دقیقه روی حرارت هم می زنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. حالا لیوان های سرومان را انتخاب کرده و درون لیوان ها را با سس کامل پوشش می دهیم.

مرحله چهارم

حالا بیسکویت های پتی بور را درون غذاساز ریخته و میکس می کنیم تا کاملا پودر شوند. در ادامه مقداری از بیسکویت های پودر شده را روی سس کارامل ریخته، سپس بخش اعظم لیوان ها را با مایه دسر پر می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه روی مایه دسر را با بیسکویت پودر شده می پوشانیم و لیوان ها را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا سفت و خنک شود. پس از گذشت این زمان لیوان ها را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا روی لیوان ها را به دلخواه با شکلات آب شده و اسلایس توت های فرنگی، موز و هر نوع میوه به انتخاب خود تزیین می کنیم. در نهایت دسر کارامل بیسکویت را به دلخواه با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.