طرز تهیه دسر توت فرنگی

طرز تهیه دسر توت فرنگی در برنامه خوشمزه طرز تهیه دسر توت فرنگی با ژلاتین طرز تهیه دسر توت فرنگی شیبابا طرز تهیه دسر توت فرنگی با خامه طرز تهیه دسر توت فرنگی ساده طرز تهیه دسر توت فرنگی با شیر دسر توت فرنگی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه دسر توت فرنگی فرمند

دسر توت فرنگی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دسر توت فرنگی
ژله توت فرنگی۲ بسته
آب جوش۲ لیوان
آب سرد۱ لیوان
شیر۱ لیوان
توت فرنگیبه مقدار کافی

طرز تهیه دسر توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه دسر توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار شیر را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه ۱ بسته ژله را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا آب جوش را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شوند. در ادامه کاسه را از روی حرارت برداشته و آب سرد را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله لیوان های سرو را انتخاب کرده، سپس نصف حجم لیوان ها را با توت فرنگی ها پر می کنیم، سپس مقداری از ژله توت فرنگی را کنار گذاشته و مابقی آنرا به اندازه ای که روی توت فرنگی ها را بگیرد درون لیوان ها می ریزیم.

مرحله چهارم

در نهایت لیوان ها را به مدت ۴۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود. در ادامه پودر ژله باقی مانده را به همراه ۱ لیوان آب جوش درون یک کاسه ریخته و به همان ترتیب روی حرارت بخار آب بنماری می کنیم.

مرحله پنجم

زمانی که ذرات ژله کاملا حل شد کاسه را از روی حرارت بخار آب برداشته و اجازه می دهیم ژله با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. پس از اینکه ژله خنک شد، شیر را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه لیوان های سرو را از یخچال خارج کرده، سپس دو سوم حجم باقی مانده لیوان ها را با ژله مخلوط شیر پر می کنیم. در ادامه مجددا لیوان ها را درون یخچال قرار داده تا ژله نیم بند شود.

مرحله هفتم

زمانی که ژله مخلوط شیر نیم بند شد، لیوان ها را مجددا از یخچال خارج کرده، سپس ژله توت فرنگی باقی مانده را روی ژله مخلوط شیر می ریزیم. در ادامه لیوان ها را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان لیوان های ژله را از یخچال خارج کرده، سپس آنها را به دلخواه تزیین می کنیم. در نهایت برای تزیین از اسلایس های توت فرنگی یا مقداری خامه قنادی استفاده کرده و سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 31 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.