طرز تهیه دسر زعفرانی

طرز تهیه دسر زعفرانی با نشاسته طرز تهیه دسر زعفرانی با ژلاتین طرز تهیه دسر زعفرانی ساده طرز تهیه دسر زعفرانی بدون ژلاتین طرز تهیه دسر زعفرانی بدون نشاسته طرز تهیه دسر زعفرانی با بستنی تزیین دسر زعفرانی

دسر زعفرانی یکی از انواع دسرهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی ها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۳ لیوان
شکر۱ لیوان
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
آب سرد½ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه دسر زعفرانی ساده ابتدای کار پودر ژلاتین را با آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم تا حالت اسفنجی پیدا کند، سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا شفاف شود.

مرحله دوم

حالا شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا ذرات شکر درون شیر کاملا حل شود. توجه داشته باشید شیر جوش نیاید.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط شیر را از روی حرارت بر می داریم، سپس ژلاتین را به همراه وانیل و زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه مقداری شیر را با خامه مخلوط می کنیم تا خامه با شیر هم دما شود.

مرحله چهارم

حالا تمام خامه را به مخلوط شیر اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه دسر زعفرانی را درون قالب می ریزیم.

مرحله پنجم

در نهایت قالب را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم دسر به مدت ۵ ساعت درون یخجال بماند تا خودش را بگیرد. در آخر پس از گذشت این زمان قالب را از یخجال خارج می کنیم، سپس دسر را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 15 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.