طرز تهیه کیک دارچینی

طرز تهیه کیک دارچینی , دستور پخت کیک گردو و دارچین

کیک دارچینی یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که با رسپی های مختلف پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دارچینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک دارچینی
آرد۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
روغن مایع۱ پیمانه
ماست سون¾ پیمانه
پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک دارچینی

مرحله اول

برای تهیه کیک دارچینی خوشمزه در ابتدای کار فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه روغن مایع را به همراه ماست به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی چند مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا درون قالب میان تهی را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. در ادامه قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود، سپس یک لایه از مایه کیک درون قالب ریخته و مقداری پودر دارچین روی کیک می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مایه کیک تمام شود، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا پخته شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه کیک را تست می کنیم.

مرحله ششم

برای تست کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، زمانی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن کیک را از قالب جدا می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و آنرا با شکلات سفید بنماری شده، پودر پسته و شکلات چیپسی تزیین می کنیم. در نهایت کیک را به اندازه های دلخواه برش زده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.