طرز تهیه دسر طالبی

طرز تهیه دسر طالبی با بستنی طرز تهیه دسر طالبی با ژله طرز تهیه دسر شیر طالبی دسر طالبی بستنی دسر طالبی با نشاسته دسر طالبی بدون خامه

دسر طالبی یکی از انواع دسرهای خوش طعم و خوشمزه فصل تابستان است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر طالبی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دسر طالبی
پوره طالبی۳ لیوان
شکر½ لیوان
ژله طالبی۱ بسته
آب جوش۱ لیوان
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
آب سرد¼ لیوان
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
بستنی لیوانی۱ عدد

طرز تهیه دسر طالبی

مرحله اول

برای تهیه دسر طالبی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا مواد با دمای محیط هماهنگ کاملا شوند. حالا پودر ژلاتین را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا آب سرد را به کاسه اضافه کرده و بدون هم زدن اجازه می دهیم پودر ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کند. در این فاصله پودر ژله را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب می گذاریم.

مرحله سوم

در ادامه ژله را بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شوند، سپس کاسه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم ژله طالبی با دمای محیط به طور کامل هماهنگ شوند. حالا ژلاتین اسفنجی شده را روی حرارت بخار آب بنماری می کنیم.

مرحله چهارم

زمانی که ژلاتین شفاف شد، آنرا از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط سازگار شود. در ادامه شکر را به همراه خامه صبحانه و بستنی هم دمای محیط شده به پوره طابی اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه ژله طالبی و ژلاتین کاملا خنک شدند، آنها را به کاسه حاوی پوره طالبی اضافه کرده و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مایه ژله کاملا یکدست شود. در صورت نبود همزن برقی می توانید با مخلوط کن نیز مایه را میکس کنید.

مرحله ششم

در این مرحله درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس مایه دسر را درون قالب ریخته و قالب را درون یخچال قرار می دهیم. در نهایت اجازه می دهیم دسر به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال بماند تا ببندد. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 3 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.