طرز تهیه دسر کدو حلوایی

طرز تهیه کدو حلوایی مجلسی طرز تهیه دسر کدو حلوایی با بیسکویت طرز تهیه دسر کدو حلوایی ترکیه ای طرز تهیه دسر کدو حلوایی ساده طرز تهیه دسر کدو حلوایی با شیره انگور طرز تهیه دسر کدو حلوایی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه کدو حلوایی با گردو طرز تهیه دسر کدو حلوایی با خامه

دسر کدو حلوایی یکی از انواع دسرهای خاص و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر کدو حلوایی ترکیه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پوره کدو حلوایی۲ پیمانه
شکر۲ پیمانه
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین (اختیاری)½ قاشق غذاخوری
پودر گل سرخ½ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲۰۰ کرم
شیر۲ و نیم لیوان
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
آب سرد½ لیوان
رنگ خوراکی نارنجی۳ تا ۴ قطره

طرز تهیه دسر کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه دسر کدو حلوایی خوشمزه ابتدای کار کدو حلوایی را می شوییم، سپس به تکه های بزرگ خرد می کنیم و درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری آب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم کدو حلوایی کاملا پخته شود. در ادامه زمانی که کدو حلوایی نرم و پخته شد، گوشت آنرا جدا می کنیم و درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم پوره کدو حلوایی کاملا خنک شود. در ادامه خامه صبحانه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا روان شود، سپس پوره کدو حلوایی را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خامه را با همزن دستی مخلوط می کنیم، سپس پودر هل را به همراه گل سرخ و پودر دارچین به خامه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه شیر را به تدریج به مخلوط خامه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ژلاتین را با آب سرد مخلوط می کنیم، سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا شفاف شود. در ادامه شکر را به مخلوط خامه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود.

مرحله ششم

حالا رنگ خوراکی را به همراه ژلاتین بنماری شده به مایه دسر اضافه می کنیم و هم زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه درون یک قالب مناسب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه را درون قالب می ریزیم.

مرحله هفتم

در نهایت قالب را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۶ ساعت استراحت کند تا کاملا ببندد. در آخر پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس دسر را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.