طرز تهیه شیرینی توت

طرز تهیه شیرینی توت طرز تهیه شیرینی ترد خانگی طرز تهیه شیرینی میوه بادامی طرز تهیه شیرینی توت با نارگیل فیلم اموزش شیرینی توت

شیرینی توت یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه خانگی است که معمولا برای عید نوروز تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی توت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادام۲۵۰ گرم
پودر قند۱۲۰ گرم
گلاب۴ قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی سبز و قرمزبه مقدار کافی
هل سفید½ قاشق چایخوری
خلال پستهبه مقدار کافی
شکربه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی توت

مرحله اول

برای تهیه شیرینی توت خوشمزه ابتدا پوست بادام ها را جدا می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه کاسه را تا نیمه پر از آب جوش می کنیم و اجازه می دهیم بادام ها به مدت ۳۰ دقیقه درون آب جوش بمانند.

مرحله دوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان بادام ها را درون آبکش می ریزیم، سپس پوست دوم آن را جدا می کنیم. در ادامه بادام ها را روی یک پارچه نخی تمیز می ریزیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خشک شوند.

مرحله سوم

حالا پس از این که بادام ها کاملا خشک شدند آن ها را درون غذاساز می ریزیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و درون یک کاسه مناسب الک می کنیم. در ادامه پودر قند الک شده را درون غذا ساز می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط بادام و پودر قند را با دور تند غذاساز میکس می کنیم تا پوره شود. در ادامه گلاب را کم کم به مخلوط بادام و پودر قند اضافه می کنیم، سپس میکس می کنیم تا مواد به حالت خمیری شکل در آید.

مرحله پنجم

در این مرحله هل سفید را درون هاون می ریزیم، سپس می کوبیم تا هل آسیاب شود، سپس هل سفید آسیاب شده را درون خمیر شیرینی می ریزیم و مجددا با دور تند غذاساز در حد ۱ دقیقه میکس می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر شیرینی را به ۳ قسمت تقسیم می کنیم، سپس درون یک قسمت از خمیر شیرینی رنگ خوراکی قرمز را می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا رنگ خوراکی درون خمیر باز شود و خمیر شیرینی تغییر رنگ دهد.

مرحله هفتم

در این مرحله درون قسمت دیگر خمیر شیرینی رنگ خوراکی سبز را می ریزیم، سپس مجددا مخلوط می کنیم تا رنگ خوراکی درون خمیر باز شود و خمیر شیرینی تغییر رنگ بدهد. در ادامه به قسمت باقی مانده شیرینی رنگی اضافه نمی کنیم.

مرحله هشتم

حالا مقداری از خمیر را بر می داریم، سپس در دست به شکل توت فرم می دهیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب مقداری شکر می ریزیم، سپس شیرینی ها را درون شکر می غلطانیم تا شکر شیرینی را پوشش دهد.

مرحله نهم

در نهایت تمام خمیر شیرینی را به همین شکل فرم می دهیم و درون شکر می غلطانیم، سپس خلال پسته را ابتدای شیرینی فرو می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در آخر شیرینی توت را به همراه چای زعفرانی میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 18 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.