طرز تهیه مشکوفی

طرز تهیه مشکوفی

مشکوفی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده است که اصالت آن به شمال کشورمان شهر مازندران بر می گردد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مشکوفی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر سرد۲ لیوان
نشاسته گل۴ قاشق غذاخوری
شکر۵ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم
گلاب۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه مشکوفی

مرحله اول

برای تهیه مشکوفی خوشمزه در ابتدای کار شیر سرد را به همراه نشاسته گل و شکر درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس به خوبی هم می زنیم تا نشاسته درون شیر حل شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم.

مرحله دوم

حالا مخلوط شیر را به صورت مداوم هم می زنیم تا گلوله شود. زمانی که مخلوط شیر کمی غلیظ شد کره را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه افزوده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مایه به غلظت فرنی نزدیک شود.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه مشکوفی به غلظت فرنی رسید، گلاب و وانیل را در آخر پخت به قابلمه اضافه می کنیم تا عطر آنها حفظ شود. زمانی که مایه مشکوفی جوش آمد، بلافاصله قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در ادامه مشکوفی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و پس از خنک شدن به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا سفت شود. بسته به نوع سلیقه می توانید مشکوفی را درون قالب های سیلیکونی ریخته و درون یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم

این نوع دسر را می توانید در رنگ های مختلف از جمله سفید یا کاکائویی درست کنید. برای درست کردن مشکوفی کاکائویی، ۱ قاشق غذاخوری از نشاسته گل برداشته و به جای آن ۱ قاشق پودر کاکائو را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۱ ساعت مشکوفی را از یخچال خارج کرده، سپس به دلخواه با گل محمدی و مغز بادام تزیین می کنیم. در نهایت مشکوفی را می توانید برای افطاری در ماه مبارک رمضان یا میان وعده سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.