طرز تهیه مربای بهار نارنج

طرز تهیه مربای بهار نارنج عسلی طرز تهیه مربای بهار نارنج با پیمانه طرز تهیه مربای بهار نارنج با گل خشک طرز تهیه مربای بهار نارنج فیلم طرز تهیه مربای نارنج ساده طرز تهیه مربای بهار نارنج گیلانی طرز تهیه مربای بهار نارنج رزا منتظمی مربای بهار نارنج بیتوته

مربای بهار نارنج یکی از مرباهای خوشمزه و ساده ایرانی است که از گلبرگ شکوفه های درخت نارنج درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای بهار نارنج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای مربای بهار نارنج
آب۳ لیوان
جوهر لیمو½ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه یا آب نارنج۶ قاشق غذاخوری
شکر۳ لیوان
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق غذاخوری
بهار نارنج۱٫۵ لیوان

طرز تهیه مربای بهار نارنج

مرحله اول

برای تهیه مربای بهار نارنج خوشمزه در ابتدای کار بهار نارنج را می شوییم، سپس یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد بهار نارنج را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم بهار نارنج به مدت ۳ دقیقه بجوشد، سپس درون آبکش ریخته و با آب سرد می شوییم. در ادامه این مراحل را به ترتیب ۲ مرتبه دیگر انجام می دهیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید ۴ قاشق باقی مانده آب لیمو ترش را تقسیم کرده و در دو مرحله جوشاندن بهار نارنج ها اضافه کنید. پس از اتمام تلخی گیری بهار نارنج، آنرا مجددا با آب سرد می شوییم، سپس آب اضافی اش را با فشار دست می گیریم.

مرحله چهارم

در ادامه شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و آن را روی حرارت زیاد قرار می دهیم. زمانی که شربت جوش آمد و ذرات شکر درون آن حل شد، بهار نارنج را درون قابلمه ریخته، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا حرارت را ملایم کرده و درب قابلمه را می بندیم تا مربا به قوام برسد. برای تست قوام مربا، مقداری از شهد را درون نعلبکی بریزید و پس از خنک شدن بین دو انگشت امتحان کنید، زمانی که شهد کش دار بود مربا به قوام مناسب رسیده است.

مرحله ششم

پس از اینکه مربا به قوام مطلوب رسید، جوهر لیمو را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم مربا کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

زمانی که مربا خنک شد، یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم، سپس آن را شسته و با یک پارچه تمیز به خوبی خشک می کنیم. در ادامه مربا را درون ظرف شیشه ای می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم.

مرحله هشتم

در نهایت برای نگهداری مربا آن را درون یخچال قرار می دهیم. توجه داشته باشید در صورتی که بهار نارنج پس از ۳ مرتبه جوشاندن کمی تلخ بود، مجددا مراحل را تکرار کنید تا تلخی آن کاملا از بین برود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 7 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.