طرز تهیه مربای سیب خوشرنگ

طرز تهیه مربای سیب قرمز طرز تهیه مربای سیب زرد ساده طرز تهیه مربای سیب افغانی فیلم طرز تهیه مربای سیب زرد طرز تهیه مربای سیب سبز شیرین فیلم طرز تهیه مربای سیب طرز تهیه مربای سیب با پوست طرز تهیه مربای سیب با دارچین

مربای سیب یکی از مرباهای معروف و شناخته شده در سراسر جهان است که معمولا به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای سیب خوشرنگ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مربای سیب خوشرنگ
سیب زرد۱ کیلوگرم
شکر۸۰۰ گرم
آب۲ لیوان
چوب دارچین۲ تکه

طرز تهیه مربای سیب خوشرنگ

مرحله اول

برای تهیه مربای سیب خوشمزه ابتدا سیب ها را به خوبی می شوییم، سپس پوست سیب ها را می گیریم و آنها را به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه سیب های خرد شده را درون یک کاسه حاوی آب سرد قرار می دهیم.

مرحله دوم

قرار دادن سیب ها در آب، باعث می شود که رنگشان سیاه نشود. در ادامه آب را به همراه شکر و چوب دارچین داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم شکر به طور کامل حل شود.

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، سیب خرد شده را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا باید اجازه دهیم سیب با حرارت ملایم بپزد و شربت مربا نیز به غلظت مناسب برسد.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که حرارت زیر قابلمه باید ملایم باشد و به قوام رسیدن مربا حدود ۱ ساعت زمان می برد. برای اینکه متوجه شویم، شربت مربا به قوام رسیده است یک قاشق از شربت بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله پنجم

حالا آنرا بین دو انگشت تست می کنیم. در صورتی که شربت بین دو انگشت کش بیاید، یعنی مربا آماده است. در ادامه حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم مربا از حرارت بیفتد و خنک شود.

مرحله ششم

پس از اینکه مربا به طور کامل خنک و با دمای محیط هماهنگ شد، چوب های دارچین را از قابلمه خارج کرده و دور می ریزیم. در ادامه مربا را درون ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.