طرز تهیه پنکیک شکلاتی

طرز تهیه پنکیک شکلاتی ساده طرز تهیه پنکیک شکلاتی با آب طرز تهیه پنکیک شکلاتی با پودر آماده طرز تهیه پنکیک شکلاتی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه پنکیک شکلاتی با ماست طرز تهیه پنکیک شکلاتی بدون فر

پنکیک شکلاتی یکی از انواع صبحانه های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک شکلاتی
آرد۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل¼ قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
شکر⅓ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
کره۲۰ گرم
شیر⅔ پیمانه
پودر نسکافه فوری۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری از آرد بر می داریم و نشاسته ذرت را به آن اضافه می کنیم و پس از آن پودر کاکائو، نمک و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و عصاره وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با سرعت متوسط همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ پف دار و سفید رنگ شود.

مرحله سوم

حالا بین کار کاسه را دور گیری می کنیم تا تخم مرغ کاملا هم زده شوند. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس به همراه شیر به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه پنکیک یکدست شود. در ادامه پودر نسکافه فوری را به مایه پنکیک اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله پنجم

حالا روی کاسه حاوی مایه پنکیک را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم در دمای محیط به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کند تا بکینگ پودر فعال شود. در ادامه پس از گذشت این زمان یک تابه نچسب مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه پنکیک را مجددا با کمک لیسک کمی مخلوط می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود، سپس یک سوم پیمانه از مایه پنکیک را درون تابه می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم روی پنکیک حباب های ریزی ایجاد شود، سپس پنکیک را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا سرخ شود. تمام مایه پنکیک را به همین روش درون تابه درست می کنیم و روی توری قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم پنکیک ها کاملا خنک شوند، سپس آنها را درون ظرف مورد نظرمان روی هم قرار می دهیم. در ادامه پنکیک های شکلاتی را نسبت به ذائقه خود به همراه سس شکلات، کارامل یا نوتلا سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 31 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.