طرز تهیه پنکیک ژاپنی

طرز تهیه پنکیک ژاپنی دورایاکی طرز تهیه پنکیک ژاپنی بدون قالب طرز تهیه پنکیک پف پفی طرز تهیه پنکیک سوفله ژاپنی فیلم طرز تهیه پنکیک ژاپنی

پنکیک ژاپنی یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و ساده کشور ژاپنی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک ژاپنی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک ژاپنی
آرد۱ و نیم پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
نشاسته ذرت½ پیمانه
شکر½ پیمانه
شیر⅔ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه پنکیک ژاپنی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک ژاپنی خوشمزه ابتدای کار زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون ۲ کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه نصف شکر را درون سفیده تخم مرغ می ریزیم و با دور تند همزن برقی ۷ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا به هم زدن سفیده تخم مرغ ادامه می دهیم تا سفید و پفکی شود. در ادامه باقی مانده شکر را به همراه وانیل درون زرده تخم مرغ می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه می زنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را به همراه روغن مایع به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن مواد با همزن برقی هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و نشاسته ذرت درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با کمک لیسک هم می زنیم تا بافت مواد یکدست شود. در ادامه مخلوط زرده تخم مرغ را به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه پنکیک ژاپنی را به آرامی فولد می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تابه گرم شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا نصف قالب را از مایه پنکیک پر می کنیم، سپس در تابه را می بندیم و اجازه می دهیم یک طرف پنکیک کاملا طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه پس از ۳ تا ۴ دقیقه پنکیک را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن نیز کاملا بپزد و طلایی شود.

مرحله هفتم

در نهایت پنکیک ژاپنی را از قالب به آرامی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان روی هم قرار می دهیم. در آخر پنکیک ژاپنی را به عنوان صبحانه به همراه عسل، مربا، نوتلا یا اسلایس های میوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 10 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.