طرز تهیه پنکیک مغزدار

طرز تهیه پنکیک مغزدار فیلم طرز تهیه پنکیک مغزدار

پنکیک مغزدار یکی از انواع صبحانه های ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک مغزدار در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پنکیک مغزدار
تخم مرغ۲ عدد
شکر۴ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل½ قاشق چایخوری
آرد۹۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آب۲ قاشق غذاخوری
عسل و نوتلابه مقدار کافی

طرز تهیه پنکیک مغزدار

مرحله اول

برای تهیه پنکیک مغز دار خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس شکر به طور کامل حل شود.

مرحله دوم

حالا عصاره وانیل را به همراه عسل درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم، سپس روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مایه پنکیک را با همزن دستی هم می زنیم تا بافت مایه پنکیک کاملا یکدست و بدون گلوله شود. در ادامه آب را به مایه پنکیک اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم مایه پنکیک به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک ملاقه از مایه پنکیک درون تابه می ریزیم، سپس مقداری نوتلای روی مایه پنکیک می ریزیم. در ادامه مجددا مقداری از مایه پنکیک روی نوتلا می ریزیم تا آن را به طور کامل پوشش دهد و نوتلا بین پنکیک قرار بگیرد.

مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت پنکیک سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. در نهایت تمام مایه پنکیک را به همین صورت آماده می کنیم، سپس پنکیک ها را درون ظرف دلخواه می چینیم و به همراه عسل یا نوتلا سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 25 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.