طرز تهیه موس لبو

طرز تهیه موس لبو طرز تهیه کرم لبو طرز تهیه دسر لبو با نشاسته طرز تهیه لبو قالبی طرز تهیه ژله با آب لبو شیر لبو با لبو چی میشه درست کرد

موس لبو یکی از دسرهای خاص و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه موس لبو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم موس لبو
پودر ژلاتین۲ و نیم قاشق غذاخوری
لبو۱ لیوان
آب لبو½ لیوان
شیر۱ لیوان
شکر۵ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه موس لبو

مرحله اول

برای تهیه موس لبو ساده ابتدای کار لبو را می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم لبو درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله دوم

حالا زمانی که لبو کاملا پخته و نرم شد حرارت را خاموش می کنیم، سپس لبو را از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه پوست لبو را جدا می کنیم و خرد می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا پوره شود.

مرحله سوم

در این مرحله پودر ژلاتین را به همراه نصف آب لبو درون یک ظرف مناسب مقاوم در برابر حرارت می ریزیم، سپس ژلاتین را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات آن کاملا حل شده و شفاف شود.

مرحله چهارم

حالا پوره لبو را به همراه شیر و باقی مانده آب لبو درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه خامه صبحانه را به همراه وانیل به پوره لبو اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ژلاتین را به همراه شکر به پوره لبو اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس مایه موس را درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

به دلیل وجود خامه درون دستور لازم نیست قالب را چرب کنید. در ادامه اجازه می دهیم موس لبو به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال استراحت کند تا خودش را بگیرد، سپس کاملا سفت شود. حالا پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت یک ظرف مناسب برای سرو انتخاب می کنیم، سپس موس لبو را درون آن بر می گردانیم. موس لبو را می توانیم به سلیقه خود به همراه خامه فرم گرفته قنادی و شکلات چیپسی تزئین کرده، سپس به عنوان دسر سرو کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 13 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.