طرز تهیه موس شکلاتی

طرز تهیه موس شکلاتی با ژلاتین طرز تهیه موس شکلاتی نمناک طرز تهیه موس شکلاتی ساده طرز تهیه موس شکلاتی با پودر کاکائو طرز تهیه موس شکلاتی سه رنگ طرز تهیه موس شکلاتی فرانسوی طرز تهیه موس شکلاتی مجلسی طرز تهیه موس شکلاتی برای کیک

موس شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و شیک بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه موس شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم موس شکلاتی
شیر عسلی½ پیمانه
خامه۱ پاکت
پودر ژلاتین۲ قاشق مرباخوری
آب۱ فنجان
شیر۴ لیوان
شکلات تخته ای۲۰۰ گرم
پودر کاکائو۶۰ گرم
شکر۶۰ گرم

طرز تهیه موس شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه موس شکلاتی خوشمزه ابتدا پودر ژلاتین را به همراه ۱ فنجان آب داخل یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم تا نشاسته اسفنجی شود. در ادامه کاسه را به روش بن ماری روی حرارت بخار آب قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله نشاسته را به آرامی مخلوط می کنیم تا به طور کامل درون آب حل شود. در ادامه پودر کاکائو را با چند قاشق آب ترکیب می کنیم تا به طور کامل درون آب حل شده و با هم یکدست شوند، سپس کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا شکلات تخته ای را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و آنرا نیز به روش بن ماری حل می کنیم. در ادامه شیر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شیر به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه شیر گرم شد، شیر عسلی را به همراه شکر و خامه اضافه می کنیم و به صورت مرتب هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه پودر کاکائوی حل شده را به قابلمه حاوی شیر اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شکلات تخته ای ذوب شده را به همراه ژلاتین بن ماری شده به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. توجه داشته باشید که شیر به هیچ وجه نباید به نقطه جوش برسد.

مرحله ششم

حالا قالب مورد نظرمان را با کمی روغن مایع چرب می کنیم، سپس مایه موس را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم که چند ساعت درون یخچال بماند تا خودش را بگیرد.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 4 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.